آموزش

چگونه پمپ وکیوم (Vacuum) را انتخاب کنیم؟

چگونه یک پمپ وکیوم مناسب انتخاب کنیم؟

پمپ وکیوم

پمپ وکیوم (پمپ مکش) دستگاهی است که هوا یا گاز را از تانک استخراج می کند تا در سیستم خلا کامل یا جزئی ایجاد کند. هوا با افزایش تدریجی فشار در فضای بسته به داخل مکیده می شود. سپس مولکول های گازی بیرون کشیده شده در هوای محصور و یا در یک تانک دیگر تخلیه می شوند. در ادامه به بررسی ویژگی های لازم برای انتخاب پمپ وکیوم مناسب می پردازیم.

لازم به ذکر است این پمپ ها در بخش های مختلف صنعتی مثل لابراتوارها، صنعت پزشکی، بسته بندی غذا، و صنایع شیمیایی استفاده می شوند.

انتخاب پمپ وکیوم ایده آل

جهت انتخاب پمپ وکیوم مناسب باید عواملی را در نظر داشته باشید. اول اینکه انتخاب شما باید بر طبق نیازتان باشد. این باعث می شود قادر به انتخاب تکنولوژی، چرب کننده، مقاومت شیمیایی، سطح وکیوم و میزان لازم جریان مناسب شویم.

یک عامل مهم برای انتخاب پمپ وکیوم ،کیفیت وکیوم موردنظر است. چند نوع وکیوم وجود دارد: وکیوم سخت یا پایین، وکیوم بالا، وکیوم فوق العاده. تفاوت این سه در کمیت تعداد مولکول هایی است که به دست می آیند. این تعداد با فشار گازهای رسوب شده سنجش می شود. هر چه فشار ضعیف تر باشد cm3 تعداد مولکول ها ضعیف تر خواهد بود،در نتیجه کیفیت وکیوم بالاتر خواهد بود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *